۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۰۳

سیاوش پاکراه با مهر مطرح کرد؛

چگونگی شکل گرفتن «اساطیر یونان»/«آفرینش اساطیر ایران»روایت می‌شود

چگونگی شکل گرفتن «اساطیر یونان»/«آفرینش اساطیر ایران»روایت می‌شود

سیاوش پاکراه نویسنده و کارگردان تئاتر درباره چگونگی شکل‌گیری پروژه «اساطیر یونان» توضیح داد و یادآور شد، قصد دارد چنین پرونده‌ای را برای روایت «آفرینش اساطیر ایران» نیز تدارک ببیند.

سیاوش پاکراه نویسنده و کارگردان تئاتر که چندی پیش مجموعه روایت‌های اسطوره‌ای یونان را تحت عنوان «اساطیر یونان» در صفحه رسمی اینستاگرام و سایت خانه هنرمندان ایران روایت کرده بود درباره این پروژه به خبرنگار مهر گفت: پروژه «اساطیر یونان» را ابتدا به شکل شخصی آغاز کردم که در ادامه جنبه گسترده‌تری پیدا کرد. در حال حاضر تا انتهای فصل سوم که پایان عصر قهرمانان اساطیر یونان باستان است هم در سایت و فضای IGTV خانه هنرمندان به صورت پادکست قابل دریافت است. این مجموعه بیش از ۲۵۰۰ دقیقه روایت است که در ۷۰ قسمت تولید شده است.

وی ادامه داد: این پروژه به شیوه بداهه‌پردازی در لحظه شکل گرفت چون نه تنها برای روایت این اسطوره‌ها از نوشته‌ای استفاده نمی‌کردم بلکه تلاش می‌کردم در لحظه و با توجه به حال و هوای روایت، دست به بداهه‌پردازی بزنم. این پروژه به صورت حضوری هم انجام گرفته است که فصل اول آن در تئاتر مستقل تهران و فصل دومش در خانه یرما برگزار شد اما فصل سومش هنوز انجام نشده که امیدوارم بتوانم به زودی آن را به سرانجام برسانم. با شکل گرفتن حضوری فصل سوم این مجموعه، پرونده این پروژه بسته می‌شود به اضافه اینکه قرار است خانه هنرمندان این مجموعه را در قالب فیزیکی و به صورت سی دی نیز نشر دهد.

وی درباره ادامه این پروژه عنوان کرد: فکر می‌کنم در مورد مبحث اساطیر یونان این پروژه کامل‌ترین مجموعه‌ای است که می‌توان در اختیار داشت از این رو در مورد این مبحث دیگر احتیاجی به ادامه وجود ندارد اما قصد دارم در تابستان چنین پرونده‌ای را به شکلی دیگر درباره مبحث «آفرینش اساطیر ایران» باز کنم البته صرفاً به بخش آفرینش می‌پردازم و وارد قسمت پهلوانی نمی‌شوم. همچنین نگاه دوردستی که دارم و اگر امکانش فراهم شود، قصد دارم بخش آفرینش اساطیر کشورهای مختلف مانند اسکاندیناوی، مصر، یونان، ایران و هندوستان را در کنار هم بگذارم که امیدوارم امکان پذیر شود.

پاکراه در پایان صحبت‌هایش درباره تبدیل شدن این پروژه به کتاب بیان کرد: این پرونده برایم تجربه جذابی بود و نوع روایت متفاوتی داشت بنابراین فکر می‌کنم حق مطلب در آن ادا شده است و دیگر نیازی به انتشار آن در قالب کتاب نیست.

کد خبر 5188262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha